FAQ
-Diversen
- +
Micrsoft Outlook 2003 & IMAP Gmail
Je stelt je Outlook 2003-client als volgt voor Gmail in:
- Schakel IMAP in je Gmail-account in. Vergeet niet op Wijzigingen opslaan te klikken wanneer je klaar bent.
- Open Outlook.
- Klik in het menu Extra op E-mailaccounts.
- Klik op Een nieuwe e-mailaccount toevoegen en klik vervolgens op Volgende.
- Kies IMAP als servertype door het keuzerondje te selecteren en op Volgende te klikken.
- Voer de volgende informatie in de benodigde velden in:Gebruikersinformatie
Je naam: voer je naam in zoals je die wilt weergeven in het veld Van: voor uitgaande berichten.
E-mailadres: geef je volledige e-mailadres van Gmail op (gebruikersnaam@gmail.com).Servergegevens
Server voor inkomende e-mail (IMAP): imap.gmail.com
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.gmail.comAanmeldingsgegevens
Gebruikersnaam: voer je Gmail-gebruikersnaam (inclusief @gmail.com) in.
Wachtwoord: voer je Gmail-wachtwoord in. - Klik op Meer instellingen en klik vervolgens op het tabblad Server voor uitgaande e-mail.
- Vink het selectievakje naast Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist aan en selecteer Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende e-mail.
- Klik op het tabblad Geavanceerd en vink onder Inkomende e-mail (IMAP) het selectievakje naast Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL) aan.
- Vink het selectievakje naast Voor deze server is een gecodeerde verbinding vereist (SSL) onder Uitgaande e-mail (SMTP) aan en voer 465 in het vak naast Uitgaande e-mail (SMTP): in.
- Klik op OK.
- Klik op Accountinstellingen testen Klik op Sluiten nadat het bericht Gefeliciteerd! alle tests zijn voltooid is weergegeven.
- Klik op Volgende en klik vervolgens op Voltooien.
- Download de laatste updates voor Outlook van Microsoft. Hierdoor worden de meeste veelvoorkomende Outlook-fouten die Gmail-gebruikers tegenkomen, voorkomen.
Gefeliciteerd!Je hebt je client geconfigureerd, zodat je Gmail-berichten kunt verzenden en ontvangen.
-Hosted Exchange 2010
- +
Hosted Exchange configureren op Andriod
1.1 Ga naar uw instellingen en klik op “accounts’’.
1.2 Onder accounts klik u op ‘’account toevoegen’’.
1.3 Klik op ‘’Microsoft Exchange ActiveSync’’.
1.4 Voer uw e-mailadres en wachtwoord in en klik dan op ‘’handmatige instelling’’.
1.5 Vul dan de volgende gegevens in en vul zelf uw e-mail, gebruikersnaam en wachtwoord in (voorbeeld) :
E-mail: “Uw e-mail adres” (Test@test.nl)
Domein/gebruikersnaam: Aplus\gebruikersnaam
Wachtwoord: “Uw wachtwoord”
Exchange-server: www.e-mailhuis.com
Accepteer de beveiligde verbinding (SSL) gebruiken en klik op ‘’volgende’’.
1.6 Selecteer de account opties die u wilt en klik dan weer op ‘’volgende’’.
1.7 Voer dan een naam voor uw account in en klik dan weer op ‘’volgende’’.
- +
Hosted Exchange Instellingen Outlook 2007 & 2010
- Open de ‘configuratiescherm ‘ en klik op ‘E-mail’
- Open “E-mailaccounts”
- Selecteer de tab “E-mail” en klik op “Nieuw”
- Selecteer ”E-mail account” en klik volgende
- Selecteer “Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren” en klik volgende
- Selecteer “Microsoft Exchange of compatibele service” en klik volgende
- Tpe bij server: “A22000NT0107.aplus.local”
- Type bij Gebruikersnaam: “Gebruikersnaam” (Bijv. Jan Smit)
- Klik op “Meer instellingen” open de tab “Verbinding”
- Ga naar de kop “Outlook op het web” en vink het optie “Via http verbinding maken met Microsoft Exchange” in en klik op “Proxy- instellingen van Exchange”
- Type bij https:// : “ www.e-mailhuis.com”
- Vink het opties “Alleen verbinding maken met proxyserver die en certificaat hebben met daarin de volgnde principal-naam” in en type “msstd:www.e-mailhuis.com”
- Vink het optie ” Bij snelle netwerken eerst verbinding maken via HTTP, vervolgens via TCP/IP” in
- Instellingen voor proxyverificatie laten staan op “NTLM-verificatie”
- Klik OK en ga terug naar de hoofdscherm.
- Klik volgende en voltooien
- Start Microsoft Office en voer de inlog gegevens in
( aplus\gebruikersnaam + wachtwoord )
- +
Hosted Exchange Wachtwoord veranderen op www.e-mailhuis.com
Hoe verander ik mijn wachtwoord op www.e-mailhuis.com ?
1. Open uw mail.
2. Klik op: ‘’Options’’.
3. Klik op: ‘’Change your password’’.
4. Voer het huidige wachtwoord in en daaronder twee maal het nieuwe gewenste wachtwoord.
5. Klik vervolgens op safe om het nieuwe wachtwoord toe te passen.
- +
Handtekeningen aanmaken in Outlook 2010
Aanmaken handtekening in Outlook 2010
Klik eerst op “bestand” -> Opties
Klik hierna op het tabblad “E-mail” -> Handtekeningen
Klik nu op het knopje “Nieuw” om een nieuwe handtekening aan te maken, hierna kan je een tekst typen en plaatjes invoegen in het invoervak.
- +
Het instellen van een out of the office bericht
Uw out of the office bericht instellen.
Meld u aan op E-mailhuis.com
Klik op “Opties”
Zodra u dit heeft aangeklikt ziet u aan de rechterkant ziet u het volgende:Druk vervolgens op “Alle opties weergeven”
U krijgt nu het volgende scherm te zien:
Druk vervolgens op “Personen informeren dat u met vakantie bent”U krijgt nu het volgende scherm te zien:
U kunt nu uw boodschap instellen en daaraan eventueel een tijdsinterval koppelen.
- +
Hosted Exchange configureren op Iphone
1.1 Druk op de “home button” om naar uw menu scherm te gaan.
1.2 Kies “Instellingen”
1.3 Vervolgens kiest u “Email, contacten, agenda’s”
1.4 Kies nu “Voeg account toe”
1.5 Klik op “Microsoft Exchange” om vervolgens u gegevens in te vullen.
1.6 Hosted exchange gegevens (voorbeeld) :
- E-mail: “Uw email adres” (Test@test.nl)
- Domein: Aplus
- Gebruikersnaam: “ Uw gebruikersnaam”(jklaas)
- Wachtwoord: “Uw wachtwoord”
- Beschrijving: Exchange
1.7 U krijgt nu de zelfde scherm in beeld. Maar nu word er gevraagd naar het server naam.
Server:www.e-mailhuis.com
1.7 Sla u gegevens op door op “bewaar” te klikken
- +
Verwijderde E-mails herstellen Microsoft Outlook 2003
Om reeds verwijderde E-mails te herstellen in outlook 2003 moet u allereerst op de knop “extra” drukken in de menu balk.
Vervolgens druk u op de “Verwijderde items herstellen…”
U krijgt het volgende venster naar voren.
Nu klikt u de gewenste mail/mails aan die u wilt herstellen.
Vervolgens op de knop “geselecteerde items herstellen”
.
De herstelde items kunt u nu terug vinden, in de map verwijderde items. Indien u uw mail had verwijderd met SHIFT+DEL dan kunt u uw email terug vinden in de map waar u deze heeft verwijderd.
- +
Verwijderde E-mails herstellen Microsofr Outlook 2010
Om verwijderde E-mails te herstellen in outlook 2010 moet u allereerst op de tab “Map” klikken.
Vervolgens druk u op de “Verwijderde items herstellen”.
U krijgt nu een venster naar voren.
Nu klikt u de gewenste mail/mails aan die u wilt herstellen.
vervolgens op de knop “geselecteerde items herstellen”
.
- +
Verwijderde E-mails herstellen E-Mailhuis
Om verwijderde mail te herstellen van je Webmail in E-mailhuis doe je het volgende :
rechtermuisklik op “Deleted items” en vervolgens op “Verwijderde items herstellen”
Zodra u dit gedaan heeft zal er een ander venster openen.
hier selecteerd u de email’s die u wilt herstellen en daarna drukt u op “Geselecteerde items herstellen” links bovenaan.
- +
Verwijderde E-mails herstellen Microsoft Outlook 2007
Om reeds verwijderde E-mails te herstellen in outlook 2007 moet u allereerst op de knop “extra” drukken in de menu balk.
Vervolgens druk u op de “Verwijderde items herstellen…”
U krijgt het volgende venster naar voren.
Nu klikt u de gewenste mail/mails aan die u wilt herstellen.
Vervolgens op de knop “geselecteerde items herstellen” .
De herstelde items kunt u nu terug vinden, in de map verwijderde items.
- +
Het exporteren en importeren van mail naar hosted exchange
Exporteren
Allereerst klikt u op “bestand” in outlook. Vervolgens klikt u op “Importeren en exporteren”.
U krijgt een venster voor u waarbij u “Naar een bestand exporteren” moet selecteren en vervolgens op “Volgende”.
Op het er op volgende scherm selecteert u “Bestand met persoonlijke mappen (.pst)” om vervolgens op “Volgende” te klikken.
In dit volgende scherm selecteert u uw complete postvak dat doet u door op het bovenste selectie aan te klikken (“Postvak”).
Ook vinkt u “Inclusief submappen” aan en vervolgens klikt u op “Volgende”.
U kunt nu kiezen waar u het bestand wilt neerzetten door op “Bladeren…” te klikken. Vervolgens klikt u op “Voltooien”.
In het volgende scherm kunt u op “Ok” klikken.
Importeren
Allereerst klikt u op “bestand” in outlook. Vervolgens klikt u op “Importeren en exporteren”.
U krijgt een venster voor u waarbij u “Gegevens uit een ander programma of bestand importeren” moet selecteren en vervolgens op “Volgende”.
Op het er op volgende scherm selecteert u “Bestand met persoonlijke mappen (.pst)” om vervolgens op “Volgende” te klikken.
U kiest nu waar u het bestand heeft neergezet tijdens het exporteren door op “Bladeren…” te klikken. Vervolgens klikt u op “Volgende”.
Vervolgens controleert u of de bovenste map geselecteerd staat en ook het vinkje “Inclusief submappen” aangevinkt staat. Vervolgens klikt u op “Voltooien”.
- +
How to change password on www.e-mailhuis.com?
Hoe verander ik mijn wachtwoord op www.e-mailhuis.com?
1. Open a browser and browse to www.e-mailhuis.com. logon to your account.
2. Clik on: ‘’Options’’.
3. Clik on “Change Your Password…”
4. Fill in your “Current passowrd, new password, and the confirm new password”
5. Click then on save. Your all done.
- +
Hosted Exchange uw wachtwoord opslaan
Indien outlook om uw wachtwoord blijft vragen kunt u de volgende stappen doorlopen om dit op te lossen.
U gaat naar Start -> Configuratiesherm -> Referentie beheer
Bij Windows referenties drukt u op: Windows-referentie toevoegen
Neem het volgende over:
Bij Internet- of netwerkadres: e-mailhuis.com
Gebruikersnaam: aplus\ ( gevolgd door uw gebruikersnaam dus bijv. aplus\info )
Wachtwoord: ( Uw wachtwoord van uw hosted exchange account. )U klikt nu op “OK”
Het aanmeld scherm komt nu niet meer naarvoren bij het opstarten van Outlook
- +
Het installeren van Switchboard 2.1 voor de astium telefooncentrale
Eerst gaan we Switchboard downloaden dit kunt u doen door hier te drukken.
Sla het bestand op en zoek het icoon ( Let op de bestandsnaam hoeft niet overeen te komen )
Om het programma Switchboard te installeren doet u het volgende.
Dubbel klik op de installatie.
Dan zal er een waarschuwing op springen. Hierbij druk je op “Run”.
Kies hier uw taal die u graag wilt gebruiken voor de installatie en druk op “Ok”.
Nu zal de installatie beginnen. Druk op “Volgende >”.
Hier kiest u de map waar u het programma wilt installeren. Het is aangeraden om de standaard map te gebruiken wat al ingevuld zal staan. Daarna klikt u op “Volgende >”.
Het programma installeert ook een snelkoppeling in uw start menu zodat het programma altijd gemakkelijk te vinden is. Het is opnieuw aangeraden om het standaard te laten maar u kan het naar eigen smaak instellen. Druk hierna op “Volgende >”.
Nu kunt u er voor kiezen om een snelkoppeling op uw bureau neer te laten zetten. Druk nu op de knop “Volgende >”.
Hier ziet u een klein overzicht waar hij het gaat neerzetten en of u er voor heeft gekozen om een bureaublad pictogram te nemen. Druk op “Installeren”.
Hij zal nu het programma installeren.
Het volgende scherm kunt u kiezen of u het programma meteen wilt laten opstarten of dat u het programma handmatig wil starten op een ander tijdstip. Druk op “Voltooien”.
Het instellen van Astium Switchboard word op een andere pagina uitgelegd.
- +
Melden van voip kwaliteits problemen
Voor het melden van Voip kwaliteits problemen dient u het volgende formulier gebruiken.
Klik hier om het document te downloaden.
- +
Snom 370 short manual
Click here to download the short manual.
- +
Snom 320/360.370 Manual
Click here to download the manual.
-VoIP
-Remote Desktop / Extern Bureaublad
- +
ThinPrint Installeren
Download Thinprint vanaf de volgende locatie: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/ThinPrint/TPRDPen_Win9x_ME_NT_2000_XP_2003.msi
Voor de windows vista versie: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/ThinPrint/TPRdpVen_vista.msi
Na het downloaden verschijnt het volgende scherm, selecteer hier “Run”.
Het volgende scherm verschijnt: Selecteer hier weer “Run”
Het volgende scherm verschijnt: Selecteer hier op “Next”
Het volgende scherm verschijnt: Selecteer hier “I accept the term of the licanse agreement” en selecteer hierna “Next”
Het volgende scherm verschijnt: selecteer hier “Next”
Het volgende scherm verschijnt: selecteer “Install”
De installatie wordt uitgevoerd.
De installatie is voltooid: Druk hier op “Finish”
Voor meer informatie verwijs ik u door naar de uitgebreide handleiding in het engels: https://www.aplusprofessional.nl/Downloads/Download.asp?d=big&f=dotprint%5Fclient%5Fwindows%5Fen%2Epdf&fol=thinprint
- +
ThinPrint Install
Download ThinPrint from here: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/ThinPrint/TPRDPen_Win9x_ME_NT_2000_XP_2003.msi
Download the Windows vista version here: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/ThinPrint/TPRdpVen_vista.msi
After the download the following screen appears, Click on “Run”.
Again click on “Run”
Again click on “Run”
Click on “I accept the term of the licanse agreement” and click on “Run”
Click on “Next”
Click on “Install”
ThinPrint is now installing.
After the installation click on “Finish”.
For more information i will redirect you to the following manual:https://www.aplusprofessional.nl/Downloads/Download.asp?d=big&f=dotprint%5Fclient%5Fwindows%5Fen%2Epdf&fol=thinprint
- +
Koppelen printers & lokale stations aan een Remote Desktop
1. Start Remote Desktop Connection.
2. Klik op: ‘’Options’’.
3. Klik bij de opties op ‘’Local Resources’’.
4. Vink printers aan indien u printers wilt gebruiken in de Remote Dekstop.
5. Klik op ‘’more’’ om een lokaal station of verwisselbaar medium aan uw Remote Connection te koppelen.
6. Klik op het ‘’plusje’’ bij Drivers.
7. Vervolgens krijgt u een lijst met Station Letters die u kunt aanvinken. Vink de benodigde stationsletter aan en klik op ok.
-VPN
- +
Cisco VPN Client Installeren
Cisco VPN Client Installeren:
Download de Cisco VPN Client 32bits hier: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/Netwerk/VPN/vpnclient-win-msi-5.0.07.0290-k9.exe
Download de Cisco VPN Client 64bits hier: https://www.aplusprofessional.nl/downloads_folder/Netwerk/VPN/vpnclient-winx64-msi-5.0.07.0290-k9.exe
Druk op “Uitvoeren”
Druk op “Uitvoeren”
“Unzip to Folder” –> C:\temp
Kies de gewenste taal (standaard English)Druk op “Next”
Druk op “I accept the license agreement”
Druk op “Next”
Druk op “Next”
Druk op “Finish”
Druk op “Yes”.Herstart de computer, na het opnieuw opstarten van de computer, volg de volgende procedure voor het configureren van de Cisco VPN Client: https://www.aplusprofessional.nl/faq/3/cisco-vpn-client-configureren/
- +
Cisco VPN Client Configureren
Start de VPN Client.
Kies “New” , het volgende scherm verschijnt:
De volgende group authentication gegevens worden verstrekt per email aan U. De onderstaande informatie is een voorbeeld:
- Geef een “connection Entry” op: bijvoorbeeld “A+ Professional”
- Geef een “Description” op: bijvoorbeeld “A+ Professional VPN verbinding”
- Geef de “Host” op: bijvoorbeeld “vpn.aplusprofessional.nl”
- Geef de “Name” op: Dit is de naam van de group authentication.
- Geef het “password” op: Dit is het wachtwoord van de Group authentication.
- Geef nogmaals het “password” op: Dit is het wachtwoord van de Group authentication.
Na het aanmaken van de verbinding ziet er als volgt uit.
Druk op connect op de verbinding te maken. Vul hier uw gebruikersnaam en wachtwoord in.
Indien dit scherm niet verschijnt en ook geen foutmelding, dan is de gebruikersnaam en wachtwoord van de group authentication niet goed ingevuld.
- +
Cisco VPN Client Install
Cisco VPN client install
Download the Cisco VPN Client here: vpnclient-win-msi-5.0.00.0340-k9-bundle.exe
Click on “Uitvoeren” or “Run”
Click on “Uitvoeren” or “Run”
Click on “Unzip” to extract the folder to C:\Temp
Choose the perferred language
Click on “Next”
Click on “I accept the license agreement”
Click on “Next”
Click on “Next”
Click on “Finish”
Click on “Yes”Reboot your computer, after the reboot you can follow the procedure to configure Cisco VPN Client.
- +
Cisco VPN Client Configuration
1. Start the Client.
2. Select ‘New’, the following screen appears:
3. Use the following group authentication settings, the settings will be provide in a email. The information contains the following:
3.1 Fill in the “connection Entry” : Example “A+ Professional”
3.2 Fill in the “Description” : Example “A+ Professional VPN verbinding”
3.3 Fill in the “Host” : Example “vpn.aplusprofessional.nl”
3.4 Fill in the “Name” : This is the password of the group authentication.
3.5 Fill in the “password” : This is the password of the Group authentication.
3.6 Fill in the password agian “password” : This is the password of the Group authentication.
After creating the entry it will look like this:
4. Press on connect to connect to the VPN server. Fill in the username and password provided in the email.
-If the following screen does not apear, then the username or password is not correct of the group authentication.