Onze Service
Aplus professional is de juiste partij voor al uw ICT dienstverlening. Met onze service concept zijn al uw ICT vragen in betrouwbare handen.
Wij richten ons voornamelijk op bedrijven van 5 tot 250 gebruikers. Wij zijn gespecialiseerd in Windows-, Microsoft-, VM ware- en Hosted oplossingen. Binnen dit gebied zijn wij in staat om aan al uw wensen en eisen te voldoen. Wij kunnen op diverse disciplines een goede toegevoegde waarde zijn voor uw bedrijf. Goed meedenken en verplaatsen in de klant staan daarin voorop.
Netwerkbeheer
Onze rol als netwerkbeheerder kan sterk variëren, afhankelijk van de grootte van uw organisatie. We kunnen technische ondersteuning leveren bij problemen, maar u ook op strategisch niveau adviseren over de opzet en inrichting van uw netwerk. Daarnaast kunnen u en uw collega’s gebruik maken van onze helpdesk, waarbij we op afstand hulp kunnen bieden bij problemen. Mochten er in uw netwerk onverhoopt toch een storing optreden of komt uw netwerk om onvoorziene redenen plat te liggen, dan kunt u rekenen op onze hulp. Op onze helpdesk werken verschillende gecertificeerde specialisten die allemaal hun vak verstaan als het om netwerkbeheer gaat. Uw continuïteit is hun grootste zorg.
Maar het liefst voorkomen we zulke vervelende storingen door gewoon goed voor uw netwerk te zorgen. Waar netwerkbeheer vroeger vooral reactief was, streeft Aplus naar een pro-actieve houding. Dat betekent dat we uw netwerk op afstand monitoren, zelf afwijkingen constateren en hierop acteren. Daarnaast zorgen we dat uw hard- en software up-to-date blijft, zodat u blijft verzekerd van een goede werking en een veilig netwerk. Ook denken we graag vooraf mee wanneer er veranderingen in uw organisatie plaatsvinden die invloed kunnen hebben op uw netwerk. Zo voorkomen we dat uw netwerk door veranderingen onbeheersbaar of instabiel wordt.
Servicedesk
Systeembeheer wordt door Aplus binnen elk bedrijf, groot of klein, op een uitgekiende manier ingevuld. Dit varieert per organisatie omdat overal andere eisen worden gesteld. Uitgangspunt is altijd, dat het systeem blijft draaien en dat op onthoud zoveel mogelijk wordt uitgesloten. De proactieve benadering van Aplus systeembeheer maakt dit alles mogelijk.
Voor de meeste organisaties, zeker binnen het MKB bedrijf, is een eigen systeembeheerder geen haalbare optie. Met ons preventief Systeembeheer Online heeft Aplus een zeer werkzaam model ontwikkeld dat de taken van een systeembeheerder overneemt. Het kan worden ingezet bij kleine en grote organisaties. Dit unieke model is transparant en plooibaar, het groeit bij wijze van spreken met het netwerk mee.
Een migratie begint bij een goede inventarisatie, een plan van aanpak, een risicoanalyse en het vastleggen van afspraken. Na akkoord verzorgen wij de migratie voor en samen met u; daarbij coördineren wij graag de activiteiten van alle betrokken partijen en personen. Na het daadwerkelijke migratiemoment dan wel het in productie nemen van de ‘nieuwe’ omgeving ondersteunen en verzorgen wij de nazorg, eventueel aan de hand van een training en/of handleiding.
Zodra de migratie is voltooid, komt de opleverdocumentatie beschikbaar en worden afspraken vastgelegd tussen u, het beheer en de servicedesk.